Snöyra

Redan igår kväll fick jag halka mig hem från jobbet. Men idag hade det stegrats en hel del. Jättebra plogat men snöröken gjorde det omöjligt att se vägen.

30 min försenad kom jag fram till jobbet. Hann precis äta upp frukosten under dagens första möte när telefonen ringde. Dagis blinkade…

Alvin som inte velat äta på 3 veckor hade gjort nr 2 rejält! Och fröknarna tog det säkra före det osäkra. Även om vi alla tror att det grundar sig i ett par hörntänder som bråkar. Därav matvägran och nu även lös avföring. För idag har han ätit bra, inget mer lös i magen… Men men vi avvakta 48 timmar som man så bör. Så fredag morgon är herrn smittfri enligt teorin. Idag blev därmed en hemmadag!

Halk in halk ut igen på mindre än 60 min!

20121205-204522.jpg

20121205-204529.jpg
Hemmakontoret. Hade för mkt att göra idag för att släppa allt. Och Danne var bokstavligen talat fast i Tranås.. Bakom snödimman och träden döljer sig sjön! Obegripligt idag!

Mysigt med mellis som på mammaledighetstiden igen!

20121205-204734.jpg

Kommentera

