Från strl 42 till strl 34/36

Sprang en sväng till HM på lunchen idag, som förövrigt har massa fint på rean om nån undrar =) Provade en hel del byxor, kjolar och klänningar. Av gammal vana åker 38 med in i provhytten, en strl som hängt med rätt länge och som gick i vissa plagg förr, ja såna plagg som satt löst över magen, de fungerade i 38, tajtare plagg fick bli 42 eller L. Vissa byxor och tröjor fungerade strl 40/ M i också.

Idag tänkte jag verkligen till och plockade med mig 36 in i provrummet men fick även ta strl 34 i vissa plagg. Nu har jag dock det angenäma dilemmat att jag är lite för lång för strl 34. Men jisses kan inte minnas när jag hade varken strl 36 eller 34 senast. Så stolt och glad över mig själv! Det är så kul att prova kläder nu, klart de inte sitter perfekt för att man är en 36:a som jag alltid trott när jag inte var det, men nu kan man välja och vraka på ett helt annat sätt, förut fick man lite ta det som satt ok.

Idag slank i alla fall en snygg svart finklänning med och en kjol (där mina långa ben tvingade mig att ta en strl större än nödvändigt, då den tenderade att bli på tok för kort på mig annars) En storlek är bara en storlek men oj som jag kämpat för den! Det är dyrt men oj så kul, har inte många sommarplagg som passar nämligen =)

6 thoughts on “Från strl 42 till strl 34/36

  1. Fi fan vad du är duktig vännen!! Tänk att du kommit så långt. Visst är det kul att prova och köpa kläder:)

Kommentera

