Kloka unge!

Igår fick jag ett samtal från dagis att lilleman hade 39,5 i feber. Inte helt oväntat tyvärr.

Men jag fick en ledig em med barnen. Inte helt fel! Vi bäddade ner Alvin i vagnen och tog en promenad i det fina vädret. Åt äpple på en bänk, pratade om livet, klappade får och mös med hästarna! 3,5 km på 2 timmar måste nog vara något sorts rekord!

20120522-114709.jpg

20120522-114716.jpg

20120522-114728.jpg

20120522-114736.jpg

Att sluta 13.30 som igår kan jag vänja mig vid! Vi hann en långpromenad (i tid iaf), äta middag, mysa på tomten, barnen hann bada och allt det innan kl 18. Vilket innebar att barnen var i säng i lugn o ro utan stress strax före sju!

Idag var det därmed bara jag och Stina som skulle iväg! Pappan är hemma med Alvin. Idag strax innan vi ska gå säger stina med myndig ton; glöm inte plånboken, nycklarna och matlådan nu mamma! Å avslutar med att himla med ögonen och sucka!

Det hör till saken att vi igår letade i 15 min efter Dannes nycklar hemma på
Morgonen. Glömde matlådan och fick vänta in Danne för min plånbok låg i hans bil! Hon är klok min unge!

3 thoughts on “Kloka unge!

Kommentera

