Nytt i hushållet

Äntligen! Jag har länge velat ha en ergobaby bärsele. Framförallt då Alvin är för stor för vår braiga babybjörn och för att jag får på tok för ont i axlarna av vår ryggsäck, då den inte avlastar tyngden någonstans.

När jag då fick erbjudande om att testa en för smartson och köpa den för halva priset så kunde jag inte längre motstå. Trots Dannes vilda protester! Han är nöjd med ryggan. Och ser därmed inget behov.

Själv har jag en annan åsikt. Jag tror att behovet kommer att öka markant nu när Stina blir större. Vi kan med ett bärdon ta en tur till skogen och gå en runda för det orkar Stina. 3 km är inget problem för henne. Alvin går lite emellanåt och åker ned lite. Ibland ryker jag det är skönt att slippa vagn och sedan tänker jag att om man bara har enkelvagnen och Stina blir oerhört trött i benen så kan Alvin åka i ergon medan Stina vilar benen i vagnen. Då man utan problem kan ta med den nya selen, den tar liksom ingen plats:)

Danne får fortsätta bära i ryggan om han vill själv tänker jag köra ergon. Hoppas att Alvin gillar den. Han sitter lite lägre i en ergo jämfört med
Ryggan.. Men sist var han nöjd:) när vi lånprovade en.

20120426-115809.jpg

20120426-115816.jpg

Lovar att återkomma när vi fått chans att prova den lite 🙂 förhoppningsvis redan till helgen!

4 thoughts on “Nytt i hushållet

  1. Wow en sådan skulle jag med vilja testa, hur stora måste de vara för att kunna sitta i en sådan? kram kram

Kommentera

