Cykelstol

Mamma och jag diskuterade cykelstolar häromdagen, hon hade nämligen en stol fram till min minsta lillebror och en bak till mellanbrorsan och så cyklade jag själv när vi skulle iväg. Vi klurade på om det fanns såna stolar fortfarande, nyfiken som jag är kunde jag inte låta bli att googla och se vad jag fann!

http://bikingbaby.se/cykelstolar/cykelsits-mini/mini-city-black

Fanns en skärm att köpa till och sätta framför så barnen slipper flugor i munnen! Skapade genast ett ha begär, men Johanna kom igen liksom, vi har en varsin cykel, ingen är föräldraledig längre snart, vi har gemensam semester så när som på en vecka var själva med barnen i sommar och vi bor inte direkt på cykelavstånd till något. Vi behöver den inte… men nån annan kanske gör så jag kunde inte låta bli att visa er länken!

Bobike Mini City Cykelsits, Urban Black

Bobike Mini City Cykelsits, Urban Black

Däremot en sån här när Stina vuxit ur sin nuvarande stol, för vad jag förstår så var det inte så jättehög viktgräns på vår nuvarande..

Bobike Junior cykelsits, Urban Black

Den ovan, passar barn mellan 5-10 år och har en viktgräns på 22-32 kilo. PErfekt! Skönare och säkrare än att sitta på pakethållaren och smidigt om man ska cykla långt och egna cykeln inte riktigt fungerar så långt.

3 thoughts on “Cykelstol

  1. Åh den där senare att ha bak såg perfekt ut!! Men hmm undrar vad viktgränsen på vår nuvarande är? Måste kanske kolla upp det, har inte tänkt så långt, tack för påminnelse! Dock tror jag inte att Lova kan sitta sådär där framme, är hon inte för stor? Måste vara ganska så svårt att styra med en sådan klump på kästan 14kilo fram? Men testa skulle jag gärna:) synd att ingen harven sådan!!

Kommentera

