Slut på fegandet

Nu är det slut på fegandet! Danne poängterade i fredags efter vår löprunda som vi gjorde tillsammans att han tyckte att jag mesade och inte tog ut mig. Det stämmer nog. Jag är skiträdd att tappa motivationen i löpningen om jag minns passet som snuskigt jobbigt. Så jag har nog aktat mig för att bli sådär äckligt trött.

Men hej så utvecklas man ju inte. Så blir man inte snabbare! Så idag blev det ett riktigt snuskigt pass. 3 km snabb uppvärmning ca 5 min/km. Sen tre snabba intervaller uppför backen här hemma, långt nerifrån båtviken och upp till brevlådorna. För att sedan runda av med ca 1 km lugnt tempo varvat med snabba ruscher för att pressa kroppen ytterligare. Klockan stannade på 4.5 km på 23 minuter. Riktigt nöjd över att jag pressade mig riktigt mycket. Kunde säkert pressa mig mer, men är nöjd med det jag presterade. Avslutade med 1 min planka sedan 2 min planka och 15 armhävningar på tå!

Flåset var på topp och svetten rann! Nu lite välförtjänt vila i soffan med vatten, sen nåt att stoppa i magen, typ kesella, funlight och hallon:)

20120402-203739.jpg

Kommentera

