Hjälpsam syster

Danne berättade för mig vad som hände här hemma imorse, å jag kan inte låta bli att skriva ner det:)

Stina vakna stramt efter jag åkt till jobbet, så Danne sa åt henne att om hon inte skulle sova mer fick hon leka på sitt rum, medan han slumrade lite till. Sen vakna Alvin och Stina gick som alltid in och underhöll honom. Hon är världsbäst på det, det har gett mig många halvtimmar i sängen på morgonen.

Dock gick det lite överstyr imorse. När storasyster skulle underhålla. För Alvin fick en tuschpenna och en bit kartong… Så han kunde måla!

Hmm.. Som tur var insåg hon sitt misstag och hämtade pappan som flög upp ur sängen och avstyrde det hela innan det spårade ur.

Känner mig delvis skyldig då jag lät Stina rita på kartongen till hennes nya bilstol som hon fått av mina föräldrar att ha i deras bil. Hmm … Ingen större skada skedd mer än lite tusch på Alvin 🙂

20120309-215255.jpg
Dagslek under kontroll en annan dag:)

One thought on “Hjälpsam syster

Kommentera

