Träningsveckan så här långt

Första veckan på jobbet och första veckan med nya träningsplanen, med mer löpning. Det har tagit emot att ge sig iväg när barnen var vakna för att få löpa i ljuset. Så idag trotsade jag min rädsla för att löpa i mörker, efter att ha skjutit gårdagens planerade löppass fram till idag. Tog tjuren vid hornen och åkte med mina föräldrar 3 km, hoppade av och joggade hem. Det var galet lätta ben, såå skönt då veckans träning innan det känts seg, trist, tung och tråkig, den har gjorts på rent måste och jävlaranamma. En klapp på axeln till mig själv dock som om än med lite ändringar genomfört någon form av träning varje dag hittills.

Planen för veckan var följande:

Måndag- löpning 3,5 km

Tisdag- Nikepass 45 min

Onsdag-Löpning, intervaller med uppvärmingskilometrar 1,5 km

Torsdag- magpass 45 min

Fredag- vilodag

Lördag- distanspass 5-6 km

Söndag- vilodag

Så här ser utfallet ut så här långt:

Måndag- Löpning 3,5 km och 15 min magträning samt 15 min armar

Tisdag- 45 min intensiv träning, gick igenom hela kroppen

Onsdag- 50 min tabata, blandat puls och styrka för hela kroppen

Torsdag- 3,2 km löpning och 4 minuter intervaller.

Fredag blir som planerat vilodag, lördag likaså, dock kommer jag att tillbringa hela lördagen ute så lite aktiv vila blir det. Söndag planerar jag ett 6 km löppass på morgonen innan jag åker till Limmerhult. 

På söndag går jag i mål med denna challenge. Ska försöka hinna sammanfatta allt under söndagen eller senast måndag. Men vi kickar nog igång en ny utmaning, denna mer fokuserad på träningsresultat.

Efter kvällens löpning så känns det kul igen, veckans envetna tränande har gett resultat, dessutom går jag varje dag 1,7 km till jobbet från bilen och samma sträcka tillbaka till bilen igen. Härligt är det! Hoppas det kickar igång förbränningen också för lite bukfett måste bort om det ska bli nån snygg mage till sommaren =)

Kommentera

