Snaaart en vecka!

Snart har jag avverkat en vecka på jobbet. Jag skulle ljuga om jag sa att det inte var tungt, för det är det, inte att gå upp, inte att jobba utan att inse hur lite tid jag får tillbringa med barnen. Min och Dannes tid tillsammans är ju oförändrad, men tiden med barnen har komprimerats rejält. Ändå jobbar jag in lunchen och åker till jobbet till kl. 7 för att kunna komma hem senast 16.30. Men det är ändå bara 2,5 timmar vaken tid med barnen innan dom ska sova. Och det mina vänner är något som tar hårt på mig just nu.

Det var verkligen inget jag räknat med utan jag hade liksom inte en tanke på att det skulle bli så jobbigt. Det är i alla fall bara att bita ihop, så här ser livet ut just nu. Jobbet i sig är kul, det är kul att träffa jobbarkompisarna igen och att klä på sig fina skjortor och boots igen =) Å imorn har en vecka gått, dock ska jag iväg hela helgen på träning med Sting så helgens barntimmar går bort tyvärr, men det är bara att kämpa på. Det kommer en helg snart igen och sen är det påsk och då är det långledigt och vips är sommaren här!

Kommentera

