Vemod och ångest

Usch! Idag är en tung dag, idag är min sista dag som mammaledig. På måndag är jag åter i tjänst som säljare på Best Western Princess Hotel. Tyvärr kan jag i nuläget inte finna någon glädje i att komma tillbaka till jobbet.

Jag trivs hemma med mina barn. Jag trivs med mitt jobb såklart, men känner mig inte redo för att börja jobba igen. Bekväm, ja kanske men just nu känns det så.

Barnen kommer såklart att ha det toppen. De har längtat efter att ha pappa hemma. Stina allra helst. Så fram
till mitten av maj kommer pappan att vara hemma. I början av maj börjar Alvins inskolning, det känns däremot skönt att jag inte behöver ta. Jag är på tok för blödig med lilleman.

Så nu är det väl bara att gaska upp sig, gilla läget, rota fram lite outfits som
Passar sig på jobbet. Det var ju vad utmaningen handlade om först. Att komma i jobbkläderna. De är för stora nu 🙂 Får se vad jag kan ha i nästa vecka till att börja med sen måste den garderoben uppdateras. På det bara och se fram emot semestern som alla andra! 5 v väntar iaf i sommar! Nu börjar det tuffa med att hänga i med träningen när jag jobbar. Långa pw’s i solen får bytas ut mot en mer strukturerad löpträning, mer om det i ett annat inlägg.

Nu har jag svamlat klart:)

One thought on “Vemod och ångest

  1. Förstår din känsla! Det kommer att bli kanon, du är snart tillbaka i den nya vardagen!

Kommentera

