Löpning /tränings/ livs plan

Hmm klurar och klurar! Med jobb nu 7-16 behöver träningsplanen ändras något. Förhoppningsvis inte minskas men vissa förändringar måste ske.

Bort med långa pw’s och in med mer strukturerad löpträning.

Så här tänkte jag testa till att börja med;

Mån- Go’ pass, lilla rundan här hemma 3,5 km

Tis- styrka i tabataform varierat men mkt fokus på överkroppen, samt varva med några övningar för benen.

Ons- intervaller/ fartlek ca 30 min varierat upplägg, tabata, backe, 10*100 m m.m.

Tors- Magpass, Danne är galet bra på att lägga upp magpass så här låter jag nog honom styra upp det:)

Fre- vila

Lör- 5-6 km, detta är mitt distanspass till en början sen kommer detta pass att längas vartefter, i takt med de andra såklart.

Sön- Aktiv vila, lång pw med familjen ca 1-1,5 h.

Dagarna kan komma att ändras såklart för att passa in i vardagspusslet, men passen per vecka ska avverkas. Punkt.

Återkommer med en utvärdering nästa söndag. Å viktigast av allt, kosten! Vet att det blir svårt på mitt jobb, men jag får helt enkelt ge mig den på det.

6.00 Min vanliga frukost innan jobbet.

10.15 mellis när de andra på jobbet äter frukost från frukostbuffen, typ ett ägg, lite solrosfrön och/ eller frukt.

12.30 medhavd lunch alt ute om jag har lunchmöte.

15.30 alt i bilen hem, en banan/ Avokado, beroende på om jag ska träna före eller efter middagen.

17.30 middag med familjen.

21-22 kvällsmellis om jag tränat efter middagen.

Hur det så ut innan jag gick hem för ett år sedan vågar jag inte visa men om jag säger så här, frukostbuffen stod för min lunch, mellis bestod av att småäta twisterblandning ur kartongen på jobbet….

Wish me good luck! Jag lär behöva det!

One thought on “Löpning /tränings/ livs plan

Kommentera

