Sista gången!!!!

För allra sista gången hämtade jag Stina inne på deras ersättningsdagis i stan!

Jag nästan tjöt av glädje! Över att jag nu slipper skiten! Att barnen framförallt slipper skiten. Det har inte gått en dag utan att Stina frågat vilket dagis vi skulle åka till, när hon fick svaret i stan så kom det varje gång: jag vill inte det mamma, jag tycker inte om det dagiset. Trots deras vanliga fröknar, kompisar och inomhus möbler och leksaker har hon avskytt Novas lokaler. Jag förstår henne. Tyvärr men har försökt att peppa upp henne. Idag frågade jag vad som hade varit bäst med art vara inne i stan på dagiset, svaret jag fick chockade mig lite, för svaret var INgET! Hon talade om att hon tyckte det var fult och tråkigt, hon tyckte inte om det svarade hon. Lilla hjärtat!

När jag frågade henne vad hon längtade mest efter på vanliga dagiset så var svaret; att få hälsa det nya golvet välkommet! Å att leka i berget ( på den nivå hon får vara på) ute på tomten på dagis!

Å de som bestämt detta ansåg att denna flytt inte alls var så tokig, att barnen skulle tycka att det var kul och spännande. Ja kanske barn som sällan åker till stan och gör saker, men det gör vi, och Stina får ofta följa med sina mor och farföräldrar på äventyr. Framförallt sin mormor, så för henne var det inte en sån häftig upplevelse för vår uteunge så tror jag att saknaden av den natur och miljö som vår vanliga dagisgård erbjuder var större än upplevelsen att få leka i Lekparker!

Älskade unge vad du är klok!

Å vem förstår henne inte …

20120216-232916.jpg

20120216-232922.jpg

20120216-232929.jpg
Under den lila plattan på dörren döljer sig ett tecken som inte bör finnas i någon miljö allra helst inte på en dörr till vad man kallar ett dagis!

Men nu är det över för oss! 6 månader! Halva min föräldraledighet! 1/6 av Stinas hela liv har vi avverkat i den bedrövliga miljön! En stor eloge till alla barn, föräldrar och fröknar! De har dock en vecka kvar innan flytten går men Stina har sportlov!!!

Kommentera

