Bakhjälp!

Nu när jag undviker bakverk och sådana saker så saknar både jag och Stina att just baka.

Så när svägerskan skulle fira sin 30 års dag och sonens/ barnens kusins 1 års dag var jag inte sen att erbjuda mig att baka! Äntligen!

Det blev en frukttårta till lördagens kalas, nedre lagret bestod av chokladmousse och mosad banan, nästa av jordgubbssylt och uppepå grädde, mousse, physsalis och jordgubbar. Jag smakade faktiskt en sked och den var smarrig!

20120130-013336.jpg

Till Liams lilla barnkalas idag önskades det muffins, så det fick bli vaniljmuffins med blåbär och vit choklad i samt en turkos frosting och strössel på, å såklart ett ljus in Liams!

20120130-013516.jpg
Dessa avstod jag dock, tvådagars fungerar inte, så jag nöjde mig med en kopp te. Men tror de fick bra betyg 🙂

Hojta gärna om ni vill ha hjälp! Jag bakar gärna om ni står för ingredienserna!

One thought on “Bakhjälp!

Kommentera

