Dag 1

Första dagen på det nya året är snart till ända. Även första dagen på min challenge som jag genomför med en hel del pepping, goda råd och initiativ från Lovisa Sandström som är PT på Sats i Stockholm. Hon drog igång denna utmaning via sin blogg där hon kallar sig Lofsan, utmaningen blev sedan  en grupp på Fb.

Vilken start sen då på det nya året, ätit bra, till och med haft svärföräldrarna på besök bjöd dem på Key Lime Pie tog själv en avocado innan de kom för att stilla suget och drack sen te som sällskap. Druckit vatten inga mängder men mer än jag brukar, gått min sedvanliga PW (7km) i snö som vräkte ner till och med utan hundarna.. plankat i två omgångar 3*1 min med 30 sek paus och testat på övningarna i Tabatapasset som Lovisa Sandström (Lofsan) har på sitt YouTube konto!

Imorgon, ska de utövas på riktigt ute i trädgården medan barnen leker/sover. Jag är riktigt förtjust i hemmaträning! Jag hoppas innerligt att detta är något som jag kommer att älska, och att detta blir min nya livsstil. Dock får det inte ta upp all min fria tid, då barnen och hundarna fortfarande är mina allt. Sting och jag ska fortsätta att utvecklas och jag väljer att se denna utmaning, denna livsstilsförändring som något positivt i det. Han får konditionsträningen i PW:sarna samt passivtetsträning i Tabatapassen.

Nu tar jag mig först an dessa 10 veckor!

One thought on “Dag 1

Kommentera

