10 veckors Challenge

Nytt år, men denna Challenge på 10 v började jag knåpa på i veckan, dock inte sammanfattad i text förrän nu!

Jag vill nå mitt livs bästa form under året, på alla plan men framförallt på min kropps personliga plan.

Detta rivstartar jag med en 10 veckors Challenge. Danne verkar jag ha fått med mig också. Målet är att ta mig ut ur bekvämlighetszonen, tänka utanför min trygga vardag och den lilla vardagsmotion som jag nu utövar.

Minska i centimetrar, vågen kvittar men centimetrar ska väck. Kroppen ska må bra och vara pigg. Detta för att jag ska orka jobba, vara en bra mamma och träna och teama med min fina hund. Under denna bestämda tid är målet jag vill uppnå att komma i mina jobbkläder, skjortorna samt byxorna.

Dessa tio veckor ska kicka igång mig. Jag har gett mig fan på att detta ska jag klara! Jag ska i min jobbgarderob, för om exakt 10 v börjar jag jobba och tills dess är det lika bra att lägga till med sunda vanor, och ha kommit in i dem för det blir inte lättare när jag jobbar heltid.

Denna Challenge innebär följande rent praktiskt för mig:

Att under dessa veckor helt utesluta bröd samt godis, snacks och fikabröd med undantag från en planerad fest samt Alvins 1 års kalas.

Men framförallt träna följande;
6 Pw’s per vecka, varav minst två backiga varav en med dubbelvagnen.
2 spinningpass i veckan på hemmaplan
1 styrketränings pass på hemmaplan
3*1 min Plankan, vila 30 sek två ggr per dag.

Jag har fotat mig själv samt mätt mig, för att kunna ”mäta” resultaten på mer sätt än hur skjortorna sitter. Siffror jag väljer att hålla för mig själv just nu.

Nu är vi igång, gjorde just plankan på köksgolvet med Alvin hängande på mig samt krypande / ålande under 🙂

6 thoughts on “10 veckors Challenge

    • Hoppas det, kommer att bli tufft som sagt men hoppas att jag liksom gillar det.. på riktigt så att jag hänger i.. vill vara den där vältränade hurtiga Johannan!

  1. Ping: Avslutad Challenge | Minisdagbok

Kommentera

