Spänd av förväntan

Stina var spänd av förväntan inför imorn. Måste nog erkänna att jag nu först efter att ha ordnat den sista julklappen och parkerat den under granen så börjar min julkänsla infinna sig.

20111223-221844.jpg
Även jag är spänd av förväntan inför reaktionen på ovanstående paket:) mitt skötebarn, mitt stora julprojekt, som jag och pappa tapetserat och målat (vissa golv) nu dock med mina gamla halvtrasiga möbler men hon får önska sig möbler i födelsedagspresent, då mamman planerar en tur till Ullared.

Gröten är kokad, skinkan griljerad, paketen är inslagna, huset städat, allt julgodis är klart och tomtens mat är utställd, dock gjorde vi det innan gröten var klar så vår tomte vår skogsbärsyoughurt, en clementin och 3 pepparkakor. Stina ställde det stolt på bordet ute så att inte hundarna skulle äta upp det på kvällskissen!

Så med andra ord ska jag ge mig ut och skala en clementin och låta lite av det andra försvinna.. Hoppas inte det regnar bort bara:(

Nej nu ska vi busa till det med lite popcorn och en sagan om ringen film här hemma.

One thought on “Spänd av förväntan

Kommentera

