Pysslat

Idag har jag pysslat hemma en hel del 😉

Det har lilleman gjort också! För den herrn tenderar inte att sova när mamman vill det. För och eftermiddagslur, njae sällan hälsar Alvin. Han har svårt att fortsätta sova när man stannar vagnen efter en promenad. Men lägger man honom i en stilla vagn och låter honom somna så sover han i regel riktigt bra och en bra stund.

Eftersom jag då gärna går en långpromenad efter dagislämning så blir Alvins fm vila på ca 1 1/2 timma, vilket är lite kort för honom. Så somnar han i bilen in till stan vid 14 när vi hämtar Stina, en resa på 15 min.. Sen är det svårt att få honom att somna om..

Jag måste klura lite på det. Kanske dags för en lur efter lunch istället.. Jag får stanna inne till efter lunchen eller inte ..

Oj jag kom av mig. Skulle berätta att lilleman klättrar upp i Stinas fåtölj själv stup i kvarten notera jag idag.. Hmm! Skruttungen, sluta nu du ska ju vara min lilla buse!

One thought on “Pysslat

  1. ja de där med fasad är väl just en fasad. Vissa dagar starkare än andra…ibland håller den inte….men jag försöker mig snabbt på ett fuskbygge. Allt för att ingen ska märka…

    De där med sovtiden är ett lotteri känns det som. Blir liksom olika rutiner beroende på vad man ska iväg på. Ett evigt pusslande.

Kommentera

