Biscottis

Så här i juletider tenderar jag att baka biscottis, lite hårdare och knaprigare än skorpor, å lite nyttigare tycker jag.

Jag bakade två omgångar förra veckan en med saffran som smaksättning och en med chokladsmak. Mycket goda och precis så knapriga som jag gillar dem.

Idag testade jag att göra grundreceptet med pepparkakskryddor som smaksättning samt lite kakao för att få en lite mörkare färg på dem.

De blev jättegoda enligt oss här hemma, de smakar nämligen lite som pepparkaksdeg.

Välkommen på fika om du är sugen på biscottis med andra ord:)

Kommentera

