Vackra stad!

Uppvuxen i Norrköping utflyttad till Kalmar under 3 års studier och nu tillbakaflyttad/ hemvändare igen sedan 4 år tillbaka.

Det tog ett tag att inse att jag Norrköping är en vacker stad efter att ha tillbringat 3 fantastiska år i en sommarstad med närhet till Öland. Men nu så, när jag varje tisdag går runt i stan på väg till och från babysimmet, känner jag att jag njuter av att promenera genom gamla industrilandskapet, eller utmed promenaderna eller i de olika bostadsområdena.

Vackert i morgonsol

20111129-191157.jpg

De omtalade adventsljusen på
Värmekyrkan – som tyvärr inte kunde tändas i söndags då det blåste sönder. Men idag tror jag det första skulle tändas:)

20111129-191446.jpg

Summa summarum jag trivs här också trots att jag saknar många saker som Kalmar bjöd på:)

Kommentera

