Alvin 9 månader

Älskade lilla unge, 9 månader! Jag förstår inte vart tiden tar vägen. Måste nog sluta tänka det kan jag göra nästa vecka… För veckorna går så fort att jag hinner inte med.

Idag blir familjens lillskit 9 månader. På samma sätt som det känns som att det var nyss jag slet och kämpa på förlossningen så känns det som att han alltid varit en del av familjen.

Han utvecklas till en lite grabb varje dag. Varje dag är en ny dag med nya erfarenheter för vårt troll. Jag hinner liksom inte med. Vips så blir han galen om han inte får äta macka när vi äter frukost. Eller smaka stinas banan på
Ica. Bitar är inga problem trots att han bara har två tänder i nedre käken. Nejdå han tuggat så bra, äppleklyftor, brödbitar, gurka, större bitar i maten är det absolut nu även om det krävs lite träning för den där tungan tenderar att putta ut allt.. 🙂

Han reser sig mot allt och förflyttar sig sakta men säkert stående mellan saker genom att såklart hålla i med någon hand. Går framåt med gåvagnen trots att motståndet inte går att reglera. Han klappar händerna, vinkar och gör high five.

Något jag tycker är väldigt stort är att han liksom skrattar när vi skrattar vid matbordet exempelvis, han visar ofta att han gärna vill vara med i samtalen och härmar korta stavelser mer än gärna. Helst va:)

Alvin sover allt som oftast hela nätterna igenom, äter välling vid 19 och somnar själv. Vaknar mellan 5-8 får välling och somnar om, ifall klockan är mindre än 6.30 typ.

Oj vad långt det blev. Men oj vad jag fascineras av honom, han är så lillebror och grabb så det finns inte. Han slår sig rätt ofta, det är inte lätt att styras och ställas med av stora syster men det är oftast med ett leende på läpparna och ett uppmuntrande upp igen håller oftast tårarna borta.

Grattis grabben min på din 9 månaders dag! Nu ska vi ge oss iväg till Bvc för vägning och mätning, spännande!!! Återkommer sen med lite siffror och jämförelse med syrran och pappan, då mitt Bvc kort är försvunnet så kan jag inte ta med mig i jämförelsen.

Att gunga i mörkret var spännande tyckte Alvin 🙂

20111122-212902.jpg

Kommentera

