Harvad travbana

Här i vårt lilla område finns en travbana som gjort det möjligt för oss att gå en mindre runda på 3 km cirka. Två spår ned gräs i mitten som mynnar ut i en stig som sen leder till en grusvägen, som sen mynnar ut i en stig genom en hage och så var vi hemma igen. Just det den inleds med en asfaltssträcka och passage genom den närliggande gården.

Precis den rundan skulle jag och Danne gå igår eftermiddag. Allt var frid och fröjd ända till vi kom fram till travbanan. Där var det något numera som såg ut som en plöjd åker 😦 Mao oframkomligt med barnvagn och nästintill till fots också.

Jag svor en lång ramsa och undrade vad i helsike de styrt med, men vi tog sats och skumpade oss fram till stigen. Allt medan jag muttrade om hur mkt jag hatar landet och ville sälja huset och flytta till stan igen ….

På kvällskvisten fick jag iaf tag på en av tjejerna som har häst på gården samt en av döttrarna där, som kunde intyga på att de visste vad de gjorde och att travbanan kommer att bli framkomlig igen. Man gör detta för att den inte ska växa igen. Så nåja, i vår är den säkert fin igen! Tills dess får vi helt enkelt hålla tillgodo med långa rundan runt hela svärtinge iaf så länge man går med barnvagnen.

Jag har nu sansat mig, trivs rätt bra igen och gillar läget ang sen numera kuperade travbanan och litar på att de vet vad de gör:) sa jag förresten att jag brukade ha ett riktigt svängigt humör.. Hmm har kanske jag ska säga:)

Mörk bild men man ser leråkern som blivit där den fina spåren fanns förut.
Efter

20111121-225526.jpg

Före

20111121-225720.jpg

Kommentera

