1,5 mil

Idag tog jag och en kompis oss an en ny runda hemifrån mig. Perfekt då man kan gå runt, asfalt och stundtals på vissa sträckor väldigt lite trafik så hundarna kunde sträcka ut ordentligt. Vi visste inte riktigt hur lång den var men sambon tippade på 1,2 mil, väl hemma slutade räknaren på 1,5 mil.

M fick sådant skoskav efter ca 8 km så efter ett flertal nödlösningar så gick det inte längre utan hon tog av sig skorna och så knöt vi fast två bajspåsar på vardera fot så vi kunde ta oss hem de sista 2 kilometrarna.

20111114-150407.jpg

Den rundan kommer jag helt klart att gå igen. Perfekt med lite variation! Nu har jag följande olika: 1,5 mil, 7-8 km och 3 km självklart går de att förlänga men dessa rundor brukar jag gå utan att behöva vända och gå tillbaka eller gå i backarna i svärtinge 🙂 och utgångspunkt hemifrån!

Lämna en kommentar