Kloka unge!

Mina fina stora tjej! Hon är så klok så man blir alldeles till sig ibland! Hon är sen mest omtänksamma lilla tjej man kan tänka sig!

Jag gråter inombords när jag ser hur hon verkligen försöker få ihop varför i hela friden de måste gå på dagis där de gör nu!

Jag frågar varje dag, har du haft en bra dag! Å hon svarar ja, men mamma imorn åker vi till gamla dagis va!?

Idag fick hon välja på dagis eller hemma, jag hade ingen lust att passa några tider i stan och Stina bad igår om att slippa så när vi vakna imorse så frågade jag och hon ville stanna hemma. Sagt och gjort!

Så idag har hon hunnit med följande allt på eget initiativ: pärlat halsband, ritat, sett på tv, lekt, pärlat platta, pysslat med sina bokmärke, bett om att gå en promenad och den gicks, bett om att baka och vi baka, busat med lillebror, klippt och tejpat, ritat lite till, tittat på en film också lekt lite igen! Dagarna går av rena farten och hon roar sig själv allt som oftast, men man ändå förstå av henne att hon saknar dagis, hon saknar kompisarna framförallt!

Vi kämpar på, två dagar minst ska jag nog försöka låta henne gå, sen får vi hänga med andra föräldralediga och lediga barn och deras mammor 🙂

Kommentera

