Hemlagat!

En mamma från Stinas dagis som har en jämngammal son med Alvin, inspirerade mig att lags egen mat 🙂 det lät så simpelt på henne så jag kunde inte låta bli.

Häromdagen när vi åt potatismos med fiskgratäng, tog jag helt enkelt undan lite fisk och kokte med lite örter och purjolök åt Alvin och blandade det sedan med lite okryddat potatismos och kokvatten från fisken och mixade det med stavmixerns mixerbunke. Sådär sa Alvin men skam den som ger sig!

Sedan gjorde jag likadant när vi åt spagetti och köttfärsås, brynte köttfärsen för sig men lite örter och tillsatte lite vitlök, krossade tomater och lite lite matlagnings grädde. Pastan mixade jag med rätt mkt kokvatten för att det inte skulle bli klister vilket fungera och sen mixade jag samman allt! Ner i tre burkar och in i frysen! Den fick han prova idag och den slank ner:)

Igår åt vi kyckling med diverse grönsaker i kokosmjölk och nudlar, när tog jag bara undan lite innan jag tillsatte den röda currypastan då sen är lite stark:) sen mixade jag samman nudlarna på samma vis som pastan och resten i sen! Den var han lite tveksam till men den blev lite torr i konsistensen tyvärr, ska testa tillsätta olja vid uppvärmningen så kanske det går bättre!

Till Stina gjorde jag bara någon enstaka rätt, hon fick ju så lätt upp maten och tyvärr tenderade hemlagat att komma upp ännu oftare! Men nu är jag lite inspirerad för ett tag iaf och i frysen ligger det ca 9-10 måltider till Alvin en 100-150 kr insparade dessutom eftersom jag inte lagade mer än vanligt utan bara tog undan lite av det som var!

20110922-230759.jpg
Spaghetti och köttfärssås!

Kommentera

