Blåsigt

Hjälp vad det blåser!

Tog en kvällspromenad med hundarna men längre än kurvan efter båtviken vågade jag inte gå! Man hör inget annat än blåsten och vågorna som dånar mot strandkanten! Flytbryggan i båtviken är helt kaputt, mina fina gamla fönster som jag sparat för att bygga ett vitrinskåp blåste omkull idag och nu är endast ett av sex fönster hela 😦

Parasollet blåste omkull på fm och foten gick sönder, lättare lagat tack o lov! Stinas Pippitält fick jag fånga i farten!

Allen är riktigt ”risig” bokstavligen talat! Kan inte ens föreställa mig hur mkt det blåst på dom i USA där sen här stormen verkar komma ifrån! Under våra knappa två här ute har det aldrig blåst så här dant!

Kommentera

