Sanering

På Stinas dagis har det hittats ämnen i miljön som gör att hela dagiset måste saneras något som minst kommer att ta 6 månader!

Vart all barnen ska gå under tiden eller hur farligt det är trodde vi att vi skulle få veta idag men de ansvariga vet varken eller!

Vi fick idag chansen att komma med egna förslag och det kom upp riktigt bra förslag till ersättningslokaler i Svärtinge och jag hoppas innerligt att De ansvariga jobbar hårt för att lösa ersättningslokaler i svärtinge för deras nuvarande lösningar är inte acceptabla! De föreslår en tf förskola i marielund samt en på kungsgatan! Det är oacceptabelt ut flera synpunkter.

Så trots ett möte idag är vi inte klokare!

Suck! Som det ser ut nu så riskerar vi att få skola in Alvin i temporära lokaler, då det lät som att det kan ta längre tid än 6 mån! Vi kan bara hoppas att mirakel sker och att de kan lösa tf lokaler i svärtinge snabbt för personal och vissa barn mår riktigt dåligt av innemiljön på dagis!

Peppar peppar har jag inte märkt något på Stina. Ev lite torr hals- hes rätt ofta men det kan bero på helt andra saker också, jag har ju problem med min röst och mina stämband vem vet hon kanske har ärvt det:)

Kommentera

