Mitt livs första knäckebrödsbak

Har lovat min mamma att baka knäckebrödet till hennes fest på
Lördag! Hade nämligen fått ett recept på ett knäcke som är helt galet gott! När jag läste igenom receptet ordentligt i fredas upptäckte jag att det krävdes en surdeg! Något jag såklart inte satt, nu var det så smidigt så att man kan köpa en färdigmatad från finkamraternas bageri och min kära svärmor hade en halv färdig surdeg hemma, men mamma var skeptisk till
Mitt försök! Så hon ordnade ett annat recept från en av hennes väninnor som jag nu har i ugnen!

Blir spännande det här, det var jättelät att blanda samman smeten och baka ut det, den innehåller dessutom ingen jäst utan bakas på bakpulver;)

20110824-113425.jpg

20110824-113453.jpg

Ivrigt påhejad av familjens minsting såklart:)

20110824-113554.jpg

Nu hat det blivit dags att ta ut det ur ugnen!!

Kommentera

