Alvins rum tar form ordentligt!

Nu har Alvins rum börjat ta form på allvar, efter hans dop så röjde jag inne i bokhyllan så att hans alla presenter kunde få plats där. För några veckor sedan så sattes rullgardiner och en hissgardin upp. Idag har jag målat dörrkarmen vit (grundat) samt grundat de gamla pardörrarna som leder in i hans rum. Förr var de med glasrutor men efter ett missöde av hör och häpna inte mej utan min sambo så blir det nu med täckta skivor allt såklart vitt. Tröstade Danne som svor rätt ordentligt med att det är mer praktiskt med täckta dörrpar än glasdörrar in till lillemans sovrum.

Jag smet in nyss, men Danne är kvar är ute och leker med slipmaskingen, vårt nya vardagsrumsbord jämnas till och till helgen ska vårt köksbord slipas och målas ännu en gång då det spruckit efter förra målningen.

Mycket på G! Vi måste hinna med utvändiga foder och knutar också, men svårt på kvällarna då det blir kallt fort och fukten kryper fram tidigt. Så det får vi försöka hinna med nästa helg, för nu i helgen vankas det min mammas 50 års fest, så resten av veckan blir att styra med saker till den.

Nu tar jag kväller här! Godnatt =)

Kommentera

